fredag 23. november 2012

Et høstlig farvel

Det er alltid litt vemodig å ta farvel. Eneten det nå måtte være å si farvel til en kjæreste eller en venn. Noen ganger er det for alltid, andre ganger vet vi at vi skal møtes igjen. Likefullt kan det være med en viss sorg og lengsel. Denne gangen er det et farvel som er tidsbegrenset. Sola kommer tilbake om ikke så altfor lenge. Om to måneder lyser den igjen over strendene som nå skal ligge i mørket en tid. Men noen hvile er det ikke der nede ved havet. Neste gang jeg kommer tilbake er stranda forandret. Da har vind og bølger møblert om strandsonen. Enkelte steiner vil jeg kjenne igjen, andre vil være borte, og nye er lagt til. Noe må en jo ta seg til i mørketida også.
 
 

 


5 kommentarer:

  1. Så vakre bilder!
    En drøm er å få oppleve mørketida igjen.
    Det blir jo aldri av nå som jeg bor så langt sør.
    Lyset og fargene i mørketida er så vakre.

    SvarSlett
  2. Anonym14:58:00

    Fint Bjarne:-)

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder med mye steming - likte spesiellt det første bildet godt!

    Beste hilsen, Fredrik

    SvarSlett
  4. Jeg glemmer ikke gleden over solas tilbakekomst da jeg bodde i Salttjern! -På samme tid som jeg ikke glemmer gleden over mørketida.

    Veldig fine bilder som oser av stemning og vemodighet. Jeg har en ekstra sans for... umulig å si.

    Kos deg med konjakken så lenge ;)

    SvarSlett